• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Ok får försöka. Hur hamnade du i skuldfällan? Du behöver inte svara om du inte vill , bara ja som försöker bilda mig en uppfattning om jag kan få skuldsanering eller inte, när jag gör själv testet på kfm hemsida så passar jag in för att få det men man vet ju aldrig
Det gick i olika steg. Först och främst så hade jag inte respekt för pengar, tyckte jag tjänade för lite antar jag. Jag hade inget missbruk eller så utan ville leva bättre än vad jag hade pengar till. Trodde jag hade koll hela tiden. När det sen eskalerade så var det ju lån för att lösa lån och så småningom förstod jag att jag inte hade koll men fortsatte med att låna för att lösa lån, allt för att slippa hamna hos Kronofogden. En dag skedde nån form av uppvaknande där jag insåg att det är på väg åt helvete och det var i februari 2016.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Det gick i olika steg. Först och främst så hade jag inte respekt för pengar, tyckte jag tjänade för lite antar jag. Jag hade inget missbruk eller så utan ville leva bättre än vad jag hade pengar till. Trodde jag hade koll hela tiden. När det sen eskalerade så var det ju lån för att lösa lån och så småningom förstod jag att jag inte hade koll men fortsatte med att låna för att lösa lån, allt för att slippa hamna hos Kronofogden. En dag skedde nån form av uppvaknande där jag insåg att det är på väg åt helvete och det var i februari 2016.
Väldigt likt min sits då faktiskt, vad gjorde du då, bara släppte allt ? Tog bort autogiron osv?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Väldigt likt min sits då faktiskt, vad gjorde du då, bara släppte allt ? Tog bort autogiron osv?
I princip. Jag hittade hit och läste en tråd där min situation väldigt mycket påminde om den personen som hade startat tråden och fick inspiration och mod att gå vidare. Jag kontaktade Kronofogden här i min hemstad för att höra vad som händer om man släpper sina skulder. Jag kontaktade ett antal långivare och bad dom spärra mig, jag tog bort alla autogiron, skaffade nytt tfnnr och mailadress då jag förstod att det skulle mailas och ringas mycket. Jag följde killen i tråden, han var ca ett halvår före mig, så jag hela tiden kunde se vad som skedde i processen och på så sätt var förberedd.
Efter 1/3 2016 betalade jag inte på ett enda lån utan släppte allt.
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
I princip. Jag hittade hit och läste en tråd där min situation väldigt mycket påminde om den personen som hade startat tråden och fick inspiration och mod att gå vidare. Jag kontaktade Kronofogden här i min hemstad för att höra vad som händer om man släpper sina skulder. Jag kontaktade ett antal långivare och bad dom spärra mig, jag tog bort alla autogiron, skaffade nytt tfnnr och mailadress då jag förstod att det skulle mailas och ringas mycket. Jag följde killen i tråden, han var ca ett halvår före mig, så jag hela tiden kunde se vad som skedde i processen och på så sätt var förberedd.
Efter 1/3 2016 betalade jag inte på ett enda lån utan släppte allt.
Ok o hur lång tid tog det efter 1/3 innan löneutmätning drog igång?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp